Σάββατο 26 Μαρτίου 2016

Συναισθηματικός Δεσμός


Μικρός Πρίγκιπας - Έλα να παίξουμε. Είμαι τόσο λυπημένος.
Αλεπού - Δεν μπορώ να παίξω μαζί σου, δεν είμαι εξημερωμένη.
Μικρός Πρίγκιπας - Τι θα πει εξημερωμένη;
Αλεπού - Εξημερώνω θα πει δημιουργώ δεσμούς. Δεν είσαι ακόμα για μένα παρά ένα παιδί, όμοιο με εκατό χιλιάδες άλλα παιδιά. Δεν σε έχω ανάγκη. Ούτε κι εσύ με έχεις ανάγκη. Δεν είμαι για σένα παρά μια αλεπού, όμοια με εκατό χιλιάδες άλλες αλεπούδες. Αλλά αν με εξημερώσεις, θα έχουμε ανάγκη ο ένας τον άλλο. Θα είσαι για μένα μοναδικός στον κόσμο και θα είμαι για σένα μοναδική.

Απόσπασμα από τον "Μικρό Πρίγκιπα" του Αντουάν ντε Σαιντ Εξυπερύ.

Συναισθηματικός Δεσμός
Η δημιουργία συναισθηματικού δεσμού προϋποθέτει την ελεύθερη βούληση, απαλλαγμένη από το ζωώδες ένστικτο και το φόβο, καθώς και ένα ασφαλές περιβάλλον για να καλλιεργηθεί εντός του η απαιτούμενη οικειότητα. Η εξημέρωση εν τω προκειμένω μπορεί να συμβολίζει οτιδήποτε δημιουργεί οικειότητα π.χ. μια γνωριμία. "Αν σε μάθω, θα μπορώ να παίξω μαζί σου". Επιπροσθέτως, η δημιουργία τέτοιου δεσμού μπορεί να περιέχει σε ένα βαθμό αμοιβαίο ρίσκο όπως η φιλία ενός παιδιού και μιας αλεπούς, π.χ. η απαρχή μιας φιλίας μεταξύ δυο αγνώστων. Το αποτέλεσμα αυτού του ρίσκου μπορεί να είναι ένας μοναδικός και αμοιβαίος δεσμός, όπως υπαινίσσεται ο συγγραφέας.


Βίρα τις άγκυρες!

Το Μικρό Καράβι είναι φορτωμένο με θησαυρούς από την Ελληνική προφορική παράδοση. Ταξιδέψτε μαζί του!

Thalatta Seaside Hotel

Club Agia Anna

Εθνικό Ωδείο Ν.Ψυχικού

Despina's Home Ideas

Κτήμα Πανταζή

Παιδική Βιβλιοθήκη

Παιδικό Μουσείο

Σπαθάρειο